Sosiaalipoliittinen yhdistys

Sosiaalipoliittinen yhdistys pyrkii toiminnallaan sosiaalipolitiikan ja sen tutkimuksen kehittämiseen sekä alan tieteellisen keskustelun virittämiseen. Yhdistyksen tehtävänä on toimia yhdyssiteenä sosiaalipolitiikan tutkimuksen ja käytännön alalla toimivien välillä.

Tapahtumat|
Sosiaalipoliittisen yhdistyksen Joensuun paikallisosasto, Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitos ja Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry järjestävät perinteisen Jäidenlähtöseminaarin tiistaina 14.5. Seminaarissa käsitellään palvelujärjelmää nuorten näkökulmasta. Tapahtuma järjestetään Joensuun Pakkahuoneella, mutta sitä on mahdollista seurata myös etäyhteyksin.
Blogi|
Jaakko Harkko
Individual Placement and Support (IPS) on tuetun työllistymisen toimintamalli. Sen kohderyhmänä on yksi vaikeimmin työllistyvistä ihmisryhmistä: henkilöt, joilla on vaikeita mielenterveyshäiriöitä. IPS-mallin tuloksellisuutta on tutkittu lukuisissa korkealaatuisissa tutkimuksissa ja sen on osoitettu tuottavan tavoiteltuja työllistymistuloksia olennaisesti verrokkipalveluja paremmin.
Tapahtumat|
Järjestyksessään 47. Sosiaalipolitiikan päivät järjestetään Joensuussa 24.–25.10! Päivien teemana on turvallisuus. Työryhmähaku päiville on auki 31.5.2024 saakka