Jäidenlähtöseminaari 14.5.2024 – Pysyvätkö palvelut nuorten perässä?

Sosiaalipoliittisen yhdistyksen Joensuun paikallisosasto, Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden laitos ja Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys järjestävät perinteisen Jäidenlähtöseminaarin tiistaina 14.5. Seminaarissa käsitellään palvelujärjelmää nuorten näkökulmasta. Tapahtuma järjestetään Joensuun Pakkahuoneella (Rantakatu 2, 80110 Joensuu), mutta sitä on mahdollista seurata myös etäyhteyksin.

Perinteisessä Jäidenlähtöseminaarissa pohditaan tänä keväänä, kuinka palvelujärjestelmä onnistuu tukemaan nuoria niin tiedolla ja käytännön neuvoilla sekä sosiaaliturvalla ja erilaisilla palveluilla. Tunnistaako palvelujärjestelmä oikein nuorten elämäntilanteet, vai liittyykö järjestelmään liikaa rajoituksia ja epäilyä? Osaavatko nuoret etsiä palveluita ja kuinka nuorten oma ääni voisi kuulua enemmän palveluiden suunnittelussa?

Seminaarin ohjelma

Klo 13.00–15.30

I Aino Tormulainen, lehtori: yhteisöpedagogikoulutus, FT / Senior Lecturer: Nuorten toiveita ja tarpeita hyvinvointiin ja palveluihin liittyen

• kommenttipuheenvuoro: Jani Kaasinen, sivistys- ja hyvinvointijohtaja, Joensuun kaupunki

II Susanna Haverinen, maisteriopiskelija, Itä-Suomen yliopisto: Nuorten aikuisten kokemuksia läheishoivasta

• kommenttipuheenvuoro: Joensuun Omaishoitajat, Päivi Hassinen-Alisa-toiminnan vastaava

Kahvitauko

III Tukeeko palvelujärjestelmä nuorten elämää, työtä ja odotuksia 2020-luvun Suomessa? – paneelikeskustelu

Tuija Korpela YTM, tutkija (Kela) ja väitöskirjatutkija (Itä-Suomen yliopisto): Sosiaaliturva nuorten erilaisissa elämäntilanteissa

Panelistit:

o Tuija Korpela, Kelan tutkija

o Noora Saramäki, ISYY, Joensuun kampuspuheenjohtaja

o Jasmin Tuomi – NOCUTS

o Nora Kettunen, toiminnanjohtaja, Joensuun Nuorisoverstas ry

Voit seurata tapahtumaa myös etäyhteyksin.
Linkki tapahtumaan: tinyurl.com/knk2czm4

Lisätietoja: Iiris Lehto, iiris.lehto@uef.fi