Uutiset|
Vuoden 2024 ensimmäinen Janus on julkaistu! Lehti sisältää kattavan paketin sosiaalipoliittisia ja sosiaalityön tutkimuksen teemoja. Numerossa on viisi(!) tutkimusartikkelia, kaksi puheenvuoroa ja kaksi kirja-arviota.
Uutiset|
Lehti sisältää neljä tutkimusartikkelia, kaksi puheenvuoroa ja kaksi kirja-arviota. Pääkirjoituksessa lehden päätoimittajat Kirsi Günther ja Milla Salin pohtivat tekoälyn mahdollisuuksia ja uhkia tieteelliselle tutkimukselle ja julkaisemiselle. Ajankohtaisen pääkirjoituksen saattelemana Januksen toimituskunta toivottaa mukavaa joulun odotusta ja innostavia lukuhetkiä numeron 4/2023 kanssa.
Uutiset|
Sosiaalipoliittisen yhdistyksen jakama vuoden pro gradu -tutkielman palkinto myönnettiin Helsingin yliopiston Melissa Ahlbergille tutkielmasta ”Maailma on niin sekaisin, että on siirryttävä aktiivisesti hyvän puolelle” – Tunnediskurssit Ukrainan sotaa paenneita käsittelevissä uutisissa. Tutkimus on tärkeä yhteiskuntapoliittinen puheenvuoro. Pakolaisuus ja maahanmuutto ovat vahvoja teemoja mediassa ja julkisessa keskustelussa.
Uutiset|
Januksen uusin numero 3/2023 sisältää neljä tutkimusartikkelia, kaksi puheenvuoroa sekä neljä kirja-arviota. Numero on kokonaisuudessaan luettavissa lehden verkkosivuilla.
Uutiset|
Sosiaalipoliittisen yhdistyksen uudet verkkosivut on avattu! Sivuilta löydät tulevat tapahtumat, yhdistyksen uudistuneen blogin, jäsenyysasiat ja paljon muuta!