Sosiaalipolitiikan päivät 2012

Sosiaalipolitiikan päivät järjestetään tänä vuonna 25.-26.10. Jyväskylän yliopistossa. Päivien teemana on Sukupolvittunut ja sukupuolittunut sosiaalipolitiikka. Teemalla halutaan nostaa keskusteluun se, kuinka sosiaalipolitiikka on rakentunut sukupuolten ja sukupolvien yhteiskunnallisten määrittelyjen mukaisesti. Pääpuhujiksi saapuu kaksi tunnettua eurooppalaista sosiaalipolitiikan tutkijaa: professori Trude Knijn Utrechtin yliopistosta Hollannista sekä apulaisprofessori Virpi Timonen Trinity College Dublinista Irlannista.

Päivillä kokoontuu useita eri osa-alueita käsitteleviä työryhmiä, joissa pidetään alustuksia ja joiden pohjalta käydään keskustelua.

Ilmoittautuminen päiville päättyy 15.10., ja ilmoittautua voi päivien kotisivujen kautta. Osallistujille on varattu majoitusmahdollisuus Jyväskylässä ja lähiseuduilla sijaitsevista hotelleista. Hotellin varaamista ajoissa suositellaan, sillä päivien aikaan Jyväskylässä järjestetään myös KoneAgria-messut, joille odotetaan runsasta osanottoa.

Sosiaalipoliittisen yhdistyksen jäseniltä sekä perustutkinto-opiskelijoilta ei peritä osallistumismaksua. Muille osallistuminen päiville maksaa 100 euroa.

Sosiaalipolitiikan päivien internetsivuilta on löydettävissä esimerkiksi lisätietoa ohjelmasta, kuvaukset työryhmistä sekä lista hotelleista.

Lämpimästi tervetuloa!