Sosiaalipoliittisen yhdistyksen blogi

Sosiaalipoliitikkojen ääntä julkisessa keskustelussa harmitellaan hiljaiseksi, kun nykytilanteessa sosiaalipolitiikan asiantuntijoiden kuuleminen olisi erityisen tärkeää. Yli sata vuotta suomalaisen sosiaalipolitiikan hyväksi toiminut Sosiaalipoliittinen yhdistys määrittelee yhdeksi tehtäväkseen olla yhdyssiteenä sosiaalipolitiikan tutkimuksen ja käytännön alalla toimivien välillä. Yhdistyksen jäsenet toivoivat alkuvuodesta 2016 jäsenkyselyssä yhdistykseltä enemmän julkiseen keskusteluun osallistumista.

SPY aloittaakin nyt blogisarjan, jossa kaksitoista hiljattain väitellyttä ja jo tutkijan urallaan edennyttä sosiaalipolitiikan alan tutkijaa paneutuu sosiaalipolitiikan nykytilaan ja tulevaisuuteen liittyviin kysymyksiin. Blogin tavoitteena on tuoda esille ajankohtaisia tutkimusaiheita ja niiden käytännön sovelluksia, ottaa kantaa suomalaiseen sosiaalipolitiikkaan ja herättää keskustelua sen tulevaisuudesta.

Keskustelun toivotaan leviävän laajalle, ja siihen voi osallistua esimerkiksi sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #sospol2020 ja #sosiaalipolitiikka.

Kirjoittajaverkoston kokoaja ja ensimmäisen blogitekstin kirjoittaja on VTT, tutkija, SPY:n johtokunnan jäsen Anne Määttä. Viimeisin teksti ja linkit muihin kirjoituksiin täällä. Lue, kommentoi ja keskustele!