Kenelle Sosiaalipoliittisen yhdistyksen Sosiaalipolitiikka-palkinto?

Sosiaalipoliittisella yhdistyksellä on mahdollisuus jakaa Sosiaalipolitiikka-palkintoa ansiokkaasta toiminnasta sosiaalipolitiikan toteutumisessa ja kehittämisessä. Palkinto jaettiin ensimmäisen kerran vuonna 1987, ja se on toistaiseksi myönnetty yhteensä kahdeksan kertaa. Yhdistyksen johtokunta on päättänyt pyytää jäsenistöltään ehdotuksia vuoden 2013 palkinnonsaajaksi. Ehdotukset käsittelee palkintolautakunta.

Palkinto voidaan myöntää yksityiselle henkilölle, työryhmälle, järjestölle, kunnalle, laitokselle tai virastolle. Palkinto on tähän mennessä myönnetty seuraaville tahoille:

2009 Jorma Sipilä
2002 Aki Kaurismäki
1999 nimettömänä pysytellyt henkilö
1996 Kansalaisten hyvinvoinnin alueelliset tukiverkostot (HYVE) -projekti
1994 Olavi Riihinen
1991 Risto Jaakkola
1989 Ilkka ja Vappu Taipale
1987 Antti Karisto

Toivomme Sosiaalipoliittisen yhdistyksen jäseniltä ehdotuksia palkittavaksi henkilöksi tai tahoksi viimeistään 30.4.2013 mennessä. Ehdotuksen tulee mahtua yhdelle A4-sivulle ja siinä tulee esittää palkintoehdokkaan tai tahon nimi sekä perustelu. Ehdotukset voi lähettää osoitteella

maria.heiskanen[at]helsinki.fi tai

Sosiaalipoliittinen yhdistys
Yhteiskuntapolitiikka
00014 Helsingin yliopisto.

Palkintolautakuntaan kuuluvat professori Liisa Häikiö (Tampereen yliopisto), osastopäällikkö Mikko Kautto (Eläketurvakeskus) sekä professori, emeritus Jorma Sipilä.