Kansainvälisen sosiaalipolitiikan iltapäivä: Viranomaisten ja järjestöjen tekemä kansainvälinen työ

2.11. klo 13-15 järjestetään yhdessä SOSTE:n ja Suomen ICSW-toimikunnan kanssa kansainvälisen sosiaalipolitiikan iltapäivä teemalla viranomaisten ja järjestöjen tekemä kansainvälinen työ

Paikka: SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry, Jungman, 6. kerros, Yliopistonkatu 5, Helsinki.

Globalisoituneessa maailmassa ihmisten elämään ja tulevaisuuteen vaikuttavat tekijät kuten talous-, ympäristö- ja sosiaaliset kysymykset ovat luonteeltaan kansainvälisiä. Esimerkiksi EU-asioissa rajanveto kansallisen ja kansainvälisen välillä on hyvin vaikeaa. EU:ssa tehtävillä ratkaisuilla on välitön vaikutus Suomeen ja asioiden valmistelu tapahtuu usein samanaikaisesti sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla. Kansainvälinen työ on nykyisin luonteva osa viranomaisten ja monien järjestöjen tekemää työtä. Ne antavat vahvan panoksen oman alansa kansainväliseen yhteistyöhön ja ovat hyvin edustettuina kansainvälisissä yhteistyöelimissä ja verkostoissa.

Tilaisuus on tarkoitettu sosiaalipolitiikan tutkijoille, opiskelijoille, järjestöjen kansainvälisten asioiden parissa toimiville asiantuntijoille, sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöille ja luottamushenkilöille.

13.00 Ilmoittautuminen

THL:n tekemä kansainvälinen työ