Kansainvälisen sosiaalipolitiikan iltapäivä 3.11.

Kansainvälisen sosiaalipolitiikan iltapäivä: Yritysten yhteiskuntavastuu kestävän kehityksen edistäjänä

Aika: ti 3.11.2020 klo 14-16
Paikka: Webinaari/Zoom-yhteydellä. (Zoom-linkki toimitetaan ilmoittautuneille ennen webinaarin alkua)

“Let me repeat, this is an era of partnerships. Government’s cannot do it alone. The UN cannot do it alone and I am afraid NGOs cannot do it alone, and business can’t.“
UN Secretary General Kofi Annan at the World Summit on Sustainable Development, 2002.

YK:n entisen pääsihteerin Kofi Annanin viesti oli, että kestävä kehitys voidaan toteuttaa vain YK:n hallitusten, kansalaisyhteiskunnan ja yritysten yhteistyön ja kumppanuuden avulla. Yritysten yhteiskuntavastuu (Corporate Social Responsibility, CSR) on puhuttanut viime kuukausina Suomessa.

SOSTE, ICSW-yhteistyössä Sosiaalipoliittisen yhdistyksen kanssa järjestävät keskustelutilaisuuden yritysten yhteiskuntavastuusta kestävän kehityksen edistäjänä. Keskustelussa avataan ajankohtaisia näkökulmia yritysmaailman toiminnasta ja yhteistoiminnasta kansalaisyhteiskunnan ja hallitusten kanssa kestävän kehityksen edistämiseksi.

Keskustelussa pureudutaan siihen, miten EU- ja globaalilla tasolla yritykset, hallitus ja järjestöt yhteistyössä ovat edistäneet ja voivat edistää kestävän kehityksen eettisiä, sosiaalisia, ympäristöllisiä ja taloudellisia ulottuvuuksia painottaen sosiaalista oikeudenmukaisuutta ja kansainvälistä yhteistyötä.

Aiheeseen johdattaa ICSW Euroopan puheenjohtaja Ronald Wiman.

Keskustelijoina:
Sonja Finér, toiminnanjohtaja, Finnwatch ry
Maija Lumme, vastuullisuusasiantuntija, Eetti  – Eettisen kaupan puolesta ry
Helena Kekki, johtaja, ohjelmat ja jäsenpalvelut, yritysvastuuverkosto FIBS
Inka Hetemäki, ohjelma- ja vaikuttamistyön johtaja, Suomen Unicef ry

Keskustelun vetää erityisasiantuntija Kirsi Marttinen, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry

Kohderyhmä: tutkijat, sosiaali- ja terveysjärjestöjen työntekijät, kansainvälisten asioiden, kestävän kehityksen ja yritysvastuuasioiden parissa toimivat asiantuntijat, työntekijät ja luottamushenkilöt sekä aiheesta kiinnostuneet.

Tilaisuuden järjestävät: SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry, Suomen International Council on Social Welfare (ICSW) -toimikunta ja Sosiaalipoliittinen yhdistys.

Tilaisuus on maksuton. Ilmoittautuminen to 29.10. mennessä tämän linkin kautta.