Kansainvälisen sosiaalipolitiikan iltapäivä 17.1.

Konfliktien ja kriisien ehkäisy

17.1.2019 klo 13.00
SOSTE, Yliopistonkatu 5, Helsinki, Jungman-sali, 6. kerros

Konfliktit ovat luonnonkatastrofien ohella merkittävimpiä sosiaalisten ja humanitaaristen kriisien ja köyhyyden taustatekijöitä. Konfliktien ja kriisien ennaltaehkäisy on monessa mielessä hyödyllisempää ja myös taloudellisesti kannattavampaa kuin niiden seurausten jälkihoito. Konfliktien ehkäiseminen voi pelastaa monen ihmisen elämän ja estää konfliktien ihmisille aiheuttamia kärsimyksiä, köyhtymistä ja muita vakavia seurauksia. Konflikteja ennaltaehkäisevällä toiminnalla voidaan myös estää muun muassa taloudellisia tappioita, elinalueiden turmeltumista, sosiaalisen, taloudellisen ja kulttuurisen toimintaympäristön tuhoutumista sekä muita ihmisten hyvinvointiin vaikuttavia kauaskantoisia seurauksia.

Tilaisuudessa valotetaan sitä, mitä suomalaiset järjestöt tekevät konfliktien ehkäisyn ja ratkaisemisen hyväksi, miten konfliktien rauhanomaista ratkaisua edistetään kotimaisilla ja kansainvälisillä areenoilla, miten luottamusta ja dialogia rakennetaan konfliktitilanteissa, mitä oppeja kansainvälisestä konfliktinratkaisusta voi tuoda kotimaahan ja miten edistää kestävää rauhaa.

Tilaisuus on tarkoitettu sosiaali- ja terveysjärjestöjen työntekijöille, kansainvälisten asioiden parissa toimiville asiantuntijoille, sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöille, tutkijoille, opiskelijoille sekä aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuus on maksuton.

Tilaisuuden järjestävät SOSTE, Sosiaalipoliittinen yhdistys ja ICSW-toimikunta.

OHJELMA:

13.00 Tarjolla kahvia, teetä ja pientä syötävää

13.20 Tilaisuuden avaus, Ronald Wiman, Suomen ICSW-toimikunnan puheenjohtaja

13.30 Keskustelemassa, Anisa Doty, ohjelmajohtaja, Kansainvälinen solidaarisuussäätiö, Oskari Eronen, Head, Policy & Learning, Crisis Management Initiative (CMI), keskustelun vetäjänä: pääsihteeri Kristiina Kumpula, Suomen Punainen Risti

15.00 Tilaisuus päättyy

Ilmoittauduthan tapahtumaan tämän linkin kautta.